Gravidträning

Skonsam träning för dig som är gravid

Gravidträning är en av de bästa investeringar som du kan göra både för dig och ditt barn. Lagom mycket träning som är skräddarsydd efter din träningsnivå och dina förändrade förutsättningar hjälper kroppen att förbereda sig inför förlossningen och underlättar återhämtningen efter. 

Många gravida har frågor och funderingar när det kommer till träning. Hur mycket kan jag träna och hur ofta kan jag träna? Hur hårt? Vilka övningar bör jag undvika som gravid? Vår tränare Sandra, som själv har en son född 2016, har arbetat med träning för gravida sen 2012 och är väl medveten om att alla graviditeter är olika och har god kännedom om träning för gravida kvinnor och deras varierande behov. Oavsett om du har tränat regelbundet innan du blev gravid eller inte finns det många positiva effekter för både mamma och barn.

Fördelar med gravidträning

* Ökad känsla av välbefinnande.

* Minskad trötthet.

* Minskad risk för komplicerad förlossning.

* Mindre ryggbesvär.

* Snabbare återhämtning efter förlossning.

Studier och forskningsrapporter (Thorell, E., Physical Fitness and Pregnancy, 2013), visar att så väl mamma som barn mår bra av fysisk aktivitet under graviditeten. 

Hos oss kan du få svar på dina eventuella frågor och börja med din gravidträning. Priserna för gravidträning är samma som för personligträning, se prislista här.