Gravidträning

Gravidträning är en av de bästa investeringar som du kan göra både för dig och ditt barn. Lagom mycket träning som är skräddarsydd efter just din träningsnivå och dina nya förutsättningar är exakt vad du behöver inför förlossningen och tiden efter. Är du i god fysisk form under din graviditet får du även bättre förutsättningar för att orka med graviditeten i sig.

Studier och forskningsrapporter (Thorell, E., Physical Fitness and Pregnancy, 2013), visar att så väl mamma som barn mår bra av fysisk aktivitet under graviditeten. Nedan finns några av fördelarna med gravidträning.

* Ökad känsla av välbefinnande.gravidtraning2

* Minskad trötthet.

* Minskad risk för komplicerad förlossning.

* Mindre ryggbesvär.

* Snabbare återhämtning efter förlossning.

Oavsett om du har tränat regelbundet innan du blev gravid eller inte, så hjälper vår tränare Sandra dig att hitta rätt träningsnivå både under och efter graviditeten.

Sandra (som själv blivit mamma i april, 2016) har arbetat med träning för gravida de senaste fem åren och är väl medveten om att alla graviditeter är olika och har god kännedom om träning för gravida kvinnor och deras varierande behov. Många gravida har frågor och funderingar när det kommer till träning. Hur mycket kan jag träna och hur ofta kan jag träna? Med vilken intensitet? På vilket sätt? Finns det övningar som jag ska undvika?

Hos oss kan du få svar på dina eventuella frågor och börja med din gravidträning. Priserna för gravidträning är samma som för personligträning, se prislista här.

gravidtraning1