Om oss

Vi arbetar med friskvård i form av träning, kostrådgivning, behandlingar (kiropraktik, massage och triggerpunktsbehandlingar) och stresshantering. Vi skräddarsyr friskvård för just ditt företag eller för dig som individ. Våra tjänster riktar sig även till idrottsföreningar och idrottsförbund.

Tailored Training SR startade sin verksamhet år 2008. Utgångspunkten vid starten var att vi inte hittade en komplett träningstjänst på marknaden.
Under flera år hade vår grundare, Sandra, testat flera olika träningsformer; racketsport, styrketräning, pulsbaserad träning etc. Detta på flera olika gymkedjor och i grupp såväl som på egen hand samt med personlig tränare. Ingen av dessa träningsformer var tillräckligt skräddarsydda för att passa Sandras träningsbakgrund och mål. Både det individuella och de gruppbaserade träningsformerna var för generella och utgick i stort sätt från en fast mall. Som inte tog hänsyn till att olika individer behöver olika sorters träning för att känna motivation, må bättre och för att uppnå olika mål.

Utgångspunkt i dag: Oavsett om du är ett företag eller en individ, så krävs väl strukturerad friskvård/träning som endast utgår från era mål och förutsättningar just nu. För att sedan kunna skapa ett sådant friskvårdsupplägg eller träningsprogram krävs en coach med kunskap inom flera olika områden (som påverkar träningsreslutat och personlig utveckling) och som har flera års erfarenhet inom området. Kort och gott; vill du få dina anställda att må bättre? Eller vill du själv bli en starkare löpare, förbättra din tid på t.ex halvmaran? Skaffa dig bättre hållning och en starkare kropp som klarar av en vardag framför datorn? Eller vill du ha hjälp med rehab för en skadad fot, smärta i höften, ländryggen eller i dina knän? Då har du kommit helt rätt!

 

Sandra Rusk

Sandra har alltid haft hälsa och träning som viktiga inslag i sin vardag. Hon har varit aktiv inom en rad olika bollsporter och då främst inom racketsport. Hälsa för henne handlar om att sätta ihop flera delmoment (kost, träningsplanering, målsättningar, återhämtning m.m.) till en bra helhet som får dig att känna att du mår bättre och får ut det mesta av dig själv! Som coach/personlig tränare har hon erfarenheter från att ha arbetat med motionärer, företag och elitidrottare. Alla med olika förutsättningar för att leva hälsosammare och träna. Vissa vill må bättre i sin vardag och känna sig både piggare och starkare i allmänhet medan andra har haft siktet intsällt på att prestera i en tävlingssituation.
sandra

2005 tog Sandra sin första utbildning inom styrketräning (Stockholms studenters IF), mest för att testa på och få veta mer om hur kroppen kan tränas. 2006 startade hon sedan på tränarprogrammet på Gymnastik och idrottshögskolan i Stockholm. Sin examen där tog Sandra 2009 i idrottsvetenskap med inriktning på coachning. Utöver sin utbildning från GIH, har Sandra en examen i pedagogik (Stockholms universitet), personlig tränar utbildning (SAFE),TRX Suspension Training certifikat (concept träningsredskap AB), Kettlebell Base (Eleiko) och grundtränar utbildning 1 (SISU). De senaste utbildningarna hon har gått är,  3d-Funktion modul 1 (fot och knä), modul 2 (höftled), modul 3 (ländrygg och bröstrygg) och 3d-fotboll.

Motto: Låt klientens mål och förutsättningar stå i centrum och lägg energi på det som är påverkbart!

Inriktning: 3D-träning, Löpstyrka, kostrådgivning, stresshantering, träning för gravida, skadeförebyggande träning (fötter, rygg, axlar, knä, höft och rygg) och pulsträning.

Charlie Sjöblom

Charlie var under under flera år aktiv inom racketidrott, men tvingades sluta pga. en ryggskada. I och med detta fick han upp ögonen för träning, kroppen och kiropraktik, då det var en lyckad behandlingsform för hans egna besvär. Charlie har de senaste tre åren arbetat som rehabansvarig för de allsvenska damlaget Tyresö handboll. Sedan ett år driver han även en egen klinik.

Inriktning: Charlies fokuserar framför allt på kroppens funktion, bålkoordination och bålstyrka i sitt arbete som kiropraktor. Hans behandlingsmetoder innefattar, kiropraktiska justeringar, triggerpunkter, och massage. Egen träning i form av hemövningar och ergonomiska tips är också en viktig del i behandlingen.